වගීශා ටීචර්

 



සාදරයෙන් පිලිගන්නවා සිංහල වල් කතා එකතුවට. මට මේ කතාව ලියන්න හිතුනේ මේ ලඟදි දවසක සිද්ධ වෙච්ච දෙයක් නිසා. 


මේ ටික දවසකට කලින් මම බස් එකේ ගමනක් යද්දි මට අපේ ස්කෝලෙ හිටපු ටීච‍ර් කෙනෙක් හම්බවුනා. මට ඒ වෙලාවෙ ඒ ටීචර්ව දැක්කහම මගේ හිතට පුදුම සතුටක් ආවේ. මොකද මේ ටීචර් මම ස්කෝලෙ යන කාලෙදි මගේ ජීවිතේ හම්බුන එක විශේශ චරිතයක් වෙච්ච නිසා. කොටින්ම අපි දෙන්නාආතර තිබුනේ ගුරු සිසු සම්බන්ධෙට වඩා එහා ගිය දෙයක්.  ඒ නිසා මේ ටීචර් මට මගේ අක්කා වගේ.

කොහොමහරි මම ස්කෝලෙ යන කාලෙදි මේ ටීචයි මායි අතරේ එක සිදුවීමක් වුනා. ඒක වුනේ කොහොමද කියලා තමයි මම කියන්න යන්නේ.


මේ සිදුවීම වුනේ මීට අවුරුදු 4 කට විතර කලින්. එතකොට මට අවුරුදු 16 යි. මම හිටියේ 11 වසරේ. 


අපි 10 වසරේ ඉන්නකොට අපේ ස්කෝලෙට විද්‍යාපීඨ වලින්  අලුතෙන් ටීචර්ලා ටිකක්  ආවා. ඒ ගොල්ලෝ අතරේ තමයි මේ ටීචරුත් හිටියේ.


ටීචර්ගේ නම වගීශා. එතකොට අවුරු 26 යි. ස්කෝලෙට පත්වීම හම්බවෙන්න 

ටික දවසක කලින්  තමයි බැඳලා තියන්නේ. 

කොහොමහරි 10 මම ලියපු හැම වාර විබාගයකම වගේ පන්තිය බලන්න හිටියේ මේ ටීචර්. ඒ නිසා දැකලා දැකලාම ටීචර්ට මාවයි මගේ යාලුවාවයි මතක තිබුනා. ස්කෝලෙ කොහෙදි හම්බුනත් අපි දෙන්නාත් එක්ක හිනාවෙලා යන්නෙ.


හැබැයි අපිටනම් ටීචර්ව මතක තිබ්බේ වෙන විදිහකට. ස්කෝලෙට අලුතෙන් කවුරුහරි අපුවහම කොල්ලෝ කොහොමත් හොයලා බලනවා නේ.  ඒ වගේ මේ ටීචර්ගෙත් කඳ එහෙම සුපිරියටම තිබ්බා. ඉන්ටර්ව්වල් එකේදි එහෙම ටීචර් එනකන් කොල්ලෝ පිස්සුවෙන් වගේ බලන් ඉන්නේ ටීචර්ගේ පුක දිහා බලන්න. හැබැයි ඇත්තටම සුපිරි පුකක් තිබුනේ. තරුනයිත් එක්කනේ . ඒ නිසා ම්මරු කෑල්ල. මමයි යාලුවයිත් ශේප් එකේ අයිනකට වෙලා බලාගෙන ඉන්නවා.  මගේ 10 වසර අවුරුද්ද පුරාම සෑහෙන දවස් ගානක් මේ ටීචර්ව මතක් කර කර අතේ ගහන්න ඇති.  ඒ තරම් සුපිරි කඳ.



ඊලඟ අවුරුද්දේදී අපි 11 වසරට මාරු උනා. අපේ පන්තියට එහා පන්තියේ පන්ති භාර උනේ මේ ටිචර්. පුදුමේ කියන්නේ 11 වසරේ විබාගවලත් මම වැටුනේ මේ ටීචර් හිටපු පන්තියට. 


කොහොමහරි 11 වසරේ පලවෙනි වාර විබාගේ මාර්තූ වල පටන් ගත්තා. අපේ  පන්තිය බලන්න මේ ටිචර් තමයි හිටියේ . ඉතින් පුක දිහා බල බල තමයි මමයි යාලුවයි විබාගෙ ලිව්වේ. සමහර දවස් වල අපිට කැමතිනම් 2.30 වෙනකන් විබාගෙ ලියන්න පුලුවන් . ඒ වාර විබාගෙදි මේ වගේ දවස් 3 ක් වගේ සෙට් උනා . එතනින් දවස් දෙකකම මමයි මගෙ යාලුවයි 2.30 වෙනකන්ම හිටියා. ඒ විබාගෙ ලිය්න්න නම් නෙමේ. ටීචගේ කඳ බලන්න. 


විබාගෙ අන්තිම දවසේ තිබ්බේ චිත්‍ර. එදාට කොහොමත් 2.30 වෙනක්න්ම විබාගෙ තියෙනවා. හැබැයි ගොඩ දෙනෙක්  ටක් ගාලා විබාගෙ ඉවර කරලා ස්කෝලෙන් යන්නේ අන්තිම දවසේ ආතල් එක ගන්න. මටත් එදා ඕන වෙලා තිබුනේ මේ විබාග මගුල ඉක්මනට ඉවර කරලා යලුවොත් එක්ක සෙට් වෙන්න.


උදේ 10.30 න් පස්සෙ තමයි චිත්‍ර අඳින්ඩ තියන්නේ. 10.30 ට දෙන පේපරේ අපි ඉවර කරන වෙලාවට අපිට ස්කෝලෙන් යන්න පුලුවන්. ඒ නිසා හැමෝම බලන්නේ ඉක්මනට ඉවර කරල ස්කෝලෙන් එලියට පනින්න. 


මට පුලුවන් තරම් වේගෙන් මම චිත්‍රේ ඇන්දා. ඒත් ඒකේ බාගයක් පාට කරලා ඉවරවෙලා බලද්දි පන්තියේ ඉන්නේ ලමයි 6 දෙනයි. අනිත් උන් ඔක්කොම විබාගෙ ඉවර කරලා ගිහින්. තව වෙලාත් තියන එකේ මම චුට්ටක්  හෙමින් මගේ වැඩේ කරගෙන ගියා. කොහොමහරි තව පැය බාගයක් යනකොට අනිත් න් ටිකත් ඉවරයි. මගේ යාලුවා උගේ පේපර් එක ටීචර්ට දීලා මටත් තට්ටුවක් දාගෙන ගියා.. ඌ ගියේ කෑල්ල හම්බවෙන්න. දැන් පන්තියේ මමයි ටීචයි  විතරයි.  මට ඔක්කොටම වඩා මේ මගුල ඉවර කරගන්න ඔනේ නිසා මම වැඩේ කරගෙනම ගියා. ඔය අතරේ ටීච පන්තියේ එහෙ මෙහෙ යනවා මම දැක්කා. ඒ හැම වෙලාවකම මම බැලුවේ ටීචගේ අලි සයිස් පුක දිහා.


ටික වෙලාවකට පස්සේ ටීච ඇවිල්ලා මගේ ඉස්සරහ තිබ්බ පුටුවකින් වාඩි වෙලා මගේ චිත්‍රේ දිහා බලාගෙන හිටියා.  


කොහොමහරි වෙලාව 1.10 වගේ වෙනකොට මට චිත්‍රේ ඉවර කරගන්න පුලුවන් උනා. මම පේපර් එකයි කොල ටිකයි ඔක්කොම අමුනලා ඉවර වෙලා පුටුවට ටිකක් හේත්තු උනේ තිබ්බ මහන්සියටමයි. 


`ඉවරද?' මගේ ඉස්සරහ පුටුවේ වාඩි වෙලා හිටපු ඊච ඇහුවා.


`ඔව් ටීච' මම කිව්වා. 


`දෙන්න එහෙනම්' කියලා මගේ පේපර් එක අරගෙන ටීච නැගිටලා ගුරු මේසේ ගාවට ගියා.


මමත් මගේ පොත් බැග් එක හදාගෙන පුටුවෙන් නැගිට්ටා.


`පුතේ මේක ආර්ට් රූම් එකට ාරන් යනවද?' ටිච පේපර් මිටියක් දික්   කරලා මට කිව්වා.


 ලොකු වැඩක් නෙමෙයි නිසා මම එක පාරම  `හා ටීච' 

කියලා කිව්වා.


පේපර් මිටියත් අරගෙන මම ටීච්ගේ පිටිපස්සෙන් තමයි ගියේ. අපි හිටපු බිල්ඩින් එකෙන් බහිනකොට පඩි පෙලේදි ටීචගේ අත දෙතුන් පාරක් මගේ පයියේ වැදුනා. එකපාරක්නම් අහම්බෙන් වුනා කියලා කියන්න පුලුවන්. හැබැයි දෙවෙනි පාරකුත් !

මම සද්ද නොකර ටීචගේ පිටිපස්සෙන්ම ගියා. 


 චිත්‍ර කාමරේ ලඟට ගියාට පස්සේ කාමරේ දොර ඇරලා ඇතුලේ තිබ්බ ගුරු මේසෙන් පේපර් මිටිය තියන්න කියලා කිව්වා. 


මට පෙන්නුව මේසෙට එහා මේසෙන් ටීච , එයාගෙ හෑන්ඩ් බෑග් එක තිබ්බා. මම පේපර් මිටිය තියලා හැරෙනවත් එක්ක මගේ අත ටීචගේ තට්ටමේ වැදුනා. මගේ ඇඟට කරන්ට් එක වැඩුනා වගේ.  මට බය කෙසේවෙතත් ටිකක් වෙලා අත ගාවගෙනම හිටියා. 

ඒ එක්කම මගේ පයියත් ලීයක් වගේ නැගලා. කලිසමෙන් ඉස්සරහට හොඳටම පෙනුනා. දැන්නම් මට ඉවසන්න බැහැ. මම ගිහින් ටීචගේ පුකේ මගේ පයිය ගැව්වා.


`මොකද්ද ඔය කරන්නේ' මාව පිටිපස්සට තල්ලු කාරලා ටීච ඇහුවා.

 

මං මොනා කියන්නද කියලා මූන දිහාම බලාගෙන හිටියා. 

 

`නැගිටීනවා' ටිකක් තරහා ගිහින් වගේ මට කිව්වා. මට එවේලේ ලොකු බයක් නම් දැනුනේ නැඃඇ. ඒ ඇයි කියන්න මටත් හිතා ගන්න බැරුව හිටියේ.  කොහොමහරි මම පුටුවෙන් නැගිටලා ටීචගේ මූන දිහා බලාගෙන හිටියා. ටීචත් පිටිපස්සේ මේසෙකට හේත්තු වෙලා තරහින් වගේ මගේ දිහා බලාගෙන හිටියා. 


ටීච එකපාරම හේත්තු වෙලා හිටපු මේසෙන් නැගිටලා ගිහින් චිත්‍ර කාමරේ දොර වැහුවා. අයෙ කතා දෙකක් නැහැනේ ඉතින්. ටීච මන් ගාවට ඇවිල්ලා තරහෙන් වගේ කියවන්න ගත්තා.

හැබැයි ඒ වගේ කියවන්නේ තරහෙන් නෙමෙයි කියලා මට ටක්ගාලා තේරුනා.  මමහ් මූන දිහා විතරක් බලාගෙන හිටියා.


එහෙම කියව කියව මගේ ලඟටම ඇවිත් එකපාරම මගේ කලිසමෙන් ඇල්ලුවා. මන් හිතුවා හරි . ගෑනිගේ මෝල තද වෙලා ඉන්නේ. මටත් ඕන උනේ ඔකනේ. ඒ විදිහට මගේ මූන ගාවටම අවට පස්සේ මම ටීචගේ මූන අත්දෙකෙන් අල්ලගෙන එකපාරම තොලක් දැම්මා. ටීචත් ඒක බලාපොරොත්තු උනා වගේ. කිසිම කලබලයක් නැතුව එයත් තොල දානවා. 


ටික වෙලාවක් තොල දාල ඉවර උනාට පස්සේ මාවත් ඇදගෙනම  චිත්‍ර කාමරේ පිටිපස්ස්සට ගියා. 


චිත්‍ර කාමරේ පිටිපස්සේ Athletic 

වල බඩු ටිකක් තිබ්බා. එතන උස පනින්න්ද්දි  දාන ලොකු ස්ප්‍රින් මෙට්ටෙකුත්  තිබ්බා.  


`ඕක බිමට දාන්න. ' ටීච මගේ දිහාව්ට හැරිලා කිව්වා. මම මෙට්ටේ බිම දැම්මාට පස්සේ ටීච මන් ගාවට ඇවිත් මගේ කලිසමේ ශිපර් එක ගලවලා මගේ කලිසම පාත් කරා. ඊට පස්සේ මගේ ජොකා ත් පාත් කරලා මගේ පයිය එලියට අරගෙන උරන්න ගත්තා. අම්බෝ ! ඒක පට්ට සැපක් . ටීචගේ උගුරේ වදිනකන්ම පයිය කට ඇතුලට ඔබා ගත්තා. විනාඩි 10ක් වගේ කටට අරගත්තට පස්සේ ටීච නැගිටලා මට ඇඳුම් ගලවන්න කිව්වා. 


මම ටක් ගලා කලිසමයි ශර්ට් එකයි බැනියමයි ඔක්කොම ගැලවලා ලඟ තිබ්බ ඩෙස් එකක් උඩින් තිබ්බා. 


ටීචගේ උරහිස ගාව ගහලා තිබ්බ සරි කට්ට ගලවලා ටීචත් සාරිය ගැලෙව්වා. මට තව ඉවසන්න බැහැ. මම ටීචත් බදාගෙනම මෙට්ටේ පෙරලිලා ටීචගේ ඇඟම කිස් කරගෙන කරගෙන ගියා. ටීච ආතල් එකට ඇබරෙනවා. ටික වෙලාවකට පස්සේ ටීචත් නැගිටලා ඇඳන් හිටපු හැට්ටෙයි සායයි ගලවල දැම්මා. ඊට් පස්සේ මගේ ගාවින් ඇලවුනා. මම නැගිටලා ටීචගේ කකුල් දෙක පලල් කරලා කිම්බට කෙල ටිකක් දාලා ඇතිල්ලුවා. කිම්බ ඇතිල්ලුවාට පස්සේ මගේ පයියෙත් කෙල ටිකක් දාලා ටීචගේ කිම්බ ඇතුලට හෙමීන් එබුවා.


`ආආආආආහ්' ටීච මගේ උරහිස් දෙකෙන් අල්ලගෙන හෙමින් කෑඅහන්න පටන් ගත්තා. ටිකක් වෙලා කරගෙන යන්කොට මම වේගෙ වැඩි කරා. මටත් අමුතු පනක් ආවා වගේ දැනුනේ. තව මගේ ඇට දෙක ටීචර්ගේ ඇඟේ වද්දී එන සද්දෙත් අපි දෙන්නාගේම මෝල් ගතිය වැඩි කරා.


සෑහෙන වෙලා මම ටීචගේ කිම්බට ගහන්න ඇති.  ඊට පස්සේ මට මහන්සි නිසා මම මෙට්ටේ ඇලවුනා. ටීච මගේ ඇඟ උඩ නැගලා මගේ පයිය අරගෙන පුඅට ඔබා ගත්තා. පයිය පුක ඇතුලට යන්වත් එක්කම මගේ ඇඟට මාර සනීපයක් දැනුනේ. ටික වෙලාවක් ටීචම මගේ පයිය උඩ ඉඳගෙන ඉස්සෙන විදිහට හුකාගත්තා. හැබැයි ටිකක් වෙලා යනකොට මටත් මොල්ල තද උනා. ටීචවත් නැගිට්ටවලා මමත් හිටගත්තා. ඊට පස්සේ ටීචව බිත්තියට හේත්තු කරලා පයිය පුකට බැස්සුවා. එවෙලේ ඇඟේ තිබ්බ ගැම්මටම වේගෙන් වේගෙන් හුකාගෙන ගියා. 


ටීචත් හෙමීට කැගහනවා. මටත් මර සැපක් ඒක. ඇය 1.30 කට වගේ පස්සේ මගේ කැරි පනින්න ගත්තා. ඇතුලේ යවන්නත් බැහැ  ඇඟේ හලන්නත් බැහැ ග්ඳ එන නිසා. ඒ නිසා එතන බිතියේ අයිනකට කැරි ටික හලලා අපි දෙන්නාම ටක් ගාලා ආපහු ඇඳුම් ඇඳ ගත්තා. 


එලියේ ලමයි ටිකක් එහෙ මෙහෙ වෙනකන් ඉඳලා මම ශේප් එකෙ මාරු වෙලා ස්කෝලෙන් එලියට ආවා. ටීචත් ටික වෙලාවකට පස්සේ ස්කෝලෙන් එලියට එනවා මම දැක්කා. මම හිටියේ පාරෙන් එහා පැත්තේ. ඒ නිසා මගෙ දිහා හැරිලා කට කොනින් හිනාවක් දාලා ටීචත් යන්න ගියා. අපි දෙන්නාට අයේ හුකන්න චාන්ස් එකක් නම් ලැබුනේ නැහැ. හැබැයි අපි දෙන්නා හම්බවෙන හැම වෙලාවෙම අර වගේ ශේප් එකේ මූනට මූන බලාගෙන හිනා වෙනවා. මොකද ඒ හිනාවේ ඇතුලේ තියෙන දේ දන්නේ අපි දෙන්නා විතරක් නිසා. 


කොහොමහරි මම ස්කෝලෙන් අයින් උනාට පස්සේ ටීචව දැක්ක පලවෙනි වතාව තමයි ඒ. මොනා උනත් හිතේ දුකක් තිබ්බා අපි දෙන්නාට අයේ චාන්ස් එකක් හම්බ්නේ නැති එක ගැන. ඔය විදිහට මම බහින තැන ලං වෙනවත් එක්කම ටීචගේ ෆෝන් නම්බරෙතිල්ලගෙන මං බස් එකෙන් බැස්සෙ ෆෝන් එකෙන් හරි කතා කරනවා කියලා හිතාගෙන.




Comments